PLANET AIZA MIRA

PLANET AIZA MIRA

Thursday, July 12, 2012

Teater 'KAMI THE MUSICAL'


Teater Kami The Musical ialah sebuah teater yang di adaptasi daripada filem KAMI.

Filem ini telah diarahkan oleh Patrick Yeoh dan diterbitkan oleh dua orang pemilik syarikat penerbitan filem tersebut iaitu Zain & Zaharan. Patrick Yeoh adalah salah satu pengarah bukan Melayu yang pertama mengarah filem Melayu, dan juga filem ini adalah filem pertama arahannya, sejak beberapa dekad lalu. Filem ini menampilkan unsur-unsur kemanusiaan dan kehidupan sebenar mereka yang miskin dan melarat di ibu kota, Kuala Lumpur.

Filem ini menarik perhatian kerana ia satu-satunya filem lakonan Sudirman Haji Arshad (Allahyarham) sepanjang kariernya sebagai penyanyi dan penghibur terkenal. Walaupun filem ini menampilkan penghibur terkenal, Sudirman pada masa itu masih diawal kariernya dan sambutan filem ini dikatakan agak hambar kerana filem ini mempunyai jalan cerita dan persembahan yang lain daripada yang sedia ada pada masa itu.




Seperti kelaziman, semasa pementasan penonton tidak dibenarkan mangambil gambar yer.. Jadi Aiza sajikan   gambar-gambar sesudahnya pementasan. He..he.. 



Pada pandangan Aiza, susun atur tarian dan juga susunan muzik serta pencahayaan yang sangat baik adalah daya tarikan utama sepanjang menyaksikan teater ini. Setiap babak disulam dengan nyanyian yang sangat padu melalui tarian dan juga nyanyian. Mungkin ianya kerana kelebihan pelakon utamanya Daus AF7 yang mampu berlakon, menyanyi dan menari dengan baik. Tambahan pula, semua susanan muzik dan nyanyian adalah menggunakan muzik 'live'. 



Tahniah diucapkan kepada semua tenaga produksi yang bertungkus lumus dalam menjayakan pementasan ini. Sekalung tahniah Aiza ucapkan.



Bersama rakan-rakan PISMP IPG SEM 6C.Bergambar dulu sebelum balik. ;-)

No comments:

Post a Comment