PLANET AIZA MIRA

PLANET AIZA MIRA

Saturday, October 31, 2015

PEN BOLEH DIPADAM




      Tahun 2015, merupakan tahun pertama Aiza Mira menjadi guru kelas. Semasa membeli alat tulis, pada bulan 12, 2014 di MPH, terjumpa la, satu jenis pen ni, yang boleh padam balik tulisannya.

Ada bermacam-macam warna pen ni. Antaranya ...



       Jadi oleh sebab memikirkan yang Aiza nak kena tanda buku kedatangan, Aiza beli la pen ni... Aiza beli 2 warna , iaitu merah dan hitam...

        Harga pen ni, agak mahal.. sebatang pen lebih kurang rm6.90 sebatang... Jadi, Aiza beli dua batang pen dan set refill... yang refill tu murah sikit.. dalam rm4 lebih.. bila abis ink, tinggal tukar dia punya batang ink tu sahaja....

        Untuk pembaca yang bukan guru, pen hitam digunakan untuk menulis nama dan mencatat kedatangan tetapi terkecuali bagi murid bukan warganegara yang ditulis dengan pen bewarna merah..

Kat bawah ni ada perbandingan..


Ini gambar contengan...


Ini gambar selepas padam ...


   Kenapa gigih nak cari pen boleh padam?? Erkk.., buku kedatangan tak boleh guna liquid paper.. kalau salah... kena potong yang salah, tandatangan di tepi.. sangat buruk, kalau tiba-tiba ada kesalahan.. bayangkan, kita salah tanda hari.. kedatangan.. dari atas sampai bawah kena potong.. atau, bdak tak datang.. dah tanda O .. tiba-tiba.. 10 minit kemudian, dia sampai.. dia datang lambat... mcm nak nangis Cikgunyer.. 

     Jadi, bila guna pen ni.. senang sangat.. sebenarnya, tahun ni sahaja..banyak kesalahan yang Aiza buat masa isi buku ni, kadang-kadang tersilap kira hari kedatangan dan sebagainya.. tapi... bila guna pen ni.. semua masalah mampu diatasi.,..


1 comment: