PLANET AIZA MIRA

PLANET AIZA MIRA

Saturday, July 7, 2012

Trek Jogging Bukit Bauk, Dungun, Terengganu.


Cuti semester yang lepas, Aiza balik kampung dan berpeluang berkunjung ke Trek Jogging Rimba Bandar Bukit Bauk, Dungun, Terengganu. Walaupun sudah lama dibuka, ini adalah kali pertama Aiza ke sini kerana baharu berpeluang. Aiza tiba di sini lebih kurang jam 8 pagi.


Oleh sebab ini adalah pertama kali Aiza ke sini. Aiza tak dapat nak bayangkan sejauh mana trek jogging ni. Gambar di bawah ni, Aiza ambil masa berjogging. tak la jogging namanyer pun kalau Aiza berjalan je sepanjang masa. He..he..Pencawang eletrik yang terakhir iaitu yang Aiza bulatkan tu, adalah tempat yang perlu dituju atau pengakhiran trek jogging ni.


Trek jogging ni, jalannya telah bertar dan di sepanjang laluan, terdapat kerusi yang disediakan untuk berehat. Trek jogging ini yang jalannya berbukit-bukau. 

Taraa.. setelah berpenat lelah mendaki. Inilah perhentian atau pencawang terakhir yang menanti di puncak. 


Posing-posing. Hu..hu.. Pemandangan dari bahagian atas bukit sangatlah indah. 


Kan? Cantik tak? Tapi maaf ya, walaupun gambar ini diambil lebih kurang jam 9.50 pagi. Namun cuaca yang berjerebu menyebabkan pemandangan tidak dapat dirakam dengan jelas.


Kalau sesiapa yang tinggal berdekatan, dan masih belum berpeluang berkunjung ke sini. Rebutlah peluang dan Aiza jamin, anda tidak akan menyesal. Trek jogging ini terletak bersebelahan dengan Politeknik Sultan Zainal Abidin, Dungun. 

No comments:

Post a Comment