PLANET AIZA MIRA

PLANET AIZA MIRA

Wednesday, June 26, 2013

PANCAKE FAMILY OUTING


Aiza ada satu perangai iaitu cepat tertarik dengan sesuatu yg dilihat. Contoh cam kes tengok cite FAMILY OUTING ni. Episod ni DEASUNG (BIG BANG) , minta LEE HYORI sediakan pancake untuk dia. Hyori gunakan kuali pan bentuk hati.
Aiza pun terbayang-bayang betapa sedap dan comelnye pancake tu. Oleh sebab, Aiza ada kuali pan yang lebih kurang sama dirumah masa tu, apa lagi terus ke dapur.




Ha, nilah kualinya. Kuali pan ni dah lama Aiza beli (beli dalam catalog). Beli pun sebab tertarik dengan bentuknya, tapi baru sekali cuba sebab tak ada masa. Biasalah kebanyakkan masa dihabiskan di asrama. Jadi jarang dapat memahirkan kemahiran di dapur kecuali ketika cuti.


Tapi, bila buat... nah ko..
melekat.. ;-(


kalau perasan, HYORI punya elok ja tak melekat, sakit pula hati kita ni. Ermm.. jadi dengan pasrahnya, Aiza angkat la pancake tu. Macam inilah rupanya ..


Oleh sebab teringin sangat dan tak nak membazir. Aiza sambung goreng lagi sebelah (belah yang tak masak) tu atas kuali leper yang orang buat goreng burger tu... HU3... Akhirnya siaplah pancake tu..


Rasanya biasa saje, cuma sebab rasa teringin tu menjadikannya bertambah-tambah sedap. Siap aje masak, Aiza pun sambung tengok episod FAMILY OUTING ni... Kalau ada yang nak cuba, boleh je.. adunan dia, Aiza pakai resipi yang sama dengan cengkodok cuma tambah serbuk cili dan kentang je.. selamat mencuba ..

No comments:

Post a Comment