PLANET AIZA MIRA

PLANET AIZA MIRA

Sunday, April 28, 2013

EKSPO HALAL - Halfest 2012


Kalendar aktiviti telah aku tanda, memo peribadi di bahagian gajet di skrin komputer riba juga telah aku catitkan peristiwa ini. Namun apakan daya, batas waktu yang sangat mencemburuiku merosakkan rencana yang telah aku rancang sekian lama. 

Aku tahu majlis ini akan diadakn melalui pembacaan di akhbar dan televisyen. Lantas promosi dan aktiviti yang dijanjikan sangat membuatkan atmaku teruja. Kesibukan praktikum yang dijalankan di Bukit Beruntung, Rawang tidak mematahkan semangat. Namun kesibukan dengan komitmen latihan pementasan teater Taman Laut membataskan segalanya. 

Mungkin sudah tertulis, aku diizinkan Allah untuk menjejakkan kaki ke Karnival Halal yang diadakan di PWTC bermula 10 hingga 14 Oktober 2012. Waktu latihan teater yang diadakan pada waktu pagi dan juga malam membuatkan aku mempunyai ruang pada waktu petang. Apalagi, aku mengambil peluang dan mujurlah ada teman yang sudi menemaniku.

Ternampak poster masa dalam perjalanan di Masjid Jamek.

Jalan punya jalan, macam-macamlah aku beli. Tengok gambar yang dekat bawah ni. Aku ngan si kembar ni nak beli kordial jenama Jalen ni. Murah berbanding harga kat luar, 3 botol - RM 12. Terus tamak. Ha3. Dua-dua beli 3 botol seorang. Berat tau nak angkat dan meneruskan sesi jalan-jalan dalam ekspo ni.




Penat berjalan-jalan, terasa haus pula. Terpandang gerai Coolblog, terus rasa nak basahkan tekak. Tapi sebelum nak beratur beli tu, terpandang la belon coolblog di sebelah gerai. Apa lagi moh bergambar la kita. he3. 

Nyum-nyum sedap ni ;-)
Jalan punya jalan, terserempak dengan satu family bukan Islam ni Ekspo Halal ni. Terasa bertuahnya hidup di Malaysia. Keluarga ni bukan sahaja dapat membeli -belah dengan harga yang murah, malah dapat luangkan masa bersama keluarga serta dapat pula menambah ilmu pengetahuan dan mengenali serta memahami dengan lebih dekat mengenali tuntutan agama Islam. 




Penat berjalan, kami pun beransur pulang. Taraa.. inilah barang-barang yang sempat dibeli.





No comments:

Post a Comment